pühapäev, 9. aprill 2017

7.-9. aprillil toimus Hiiumaal  vabariiklik noorkotkaste matkamäng. Võrumaa võistkonnas oli kaks Mõniste rühma noorkotkast ja kaks Osula rühma noorkotkast (Adrian Randlo ja Henn Rahman).
Võistkonnad kogunesid Kärdla Põhikooli Kõpu õppekohta juba reede õhtul. Matkamängu avamine toimus laupäeva hommikul kell 9.30, igale võistkonnale anti kaart ja jagati juhised. Edasi liikusid kõik võistkonnad oma alguspunktidesse, et sealt ringiratast liikuma hakata. Meie võistkonna alguspunkt oli kohe koolimaja taga ja esimeseks alaks oli vibuga laskmine. Igas punktis oli tegevuse jaoks aega 10 minutit. Järgmisse punkti pidi jõudma täpselt juhises märgitud kellaajaks.  Punktides oli nii füüsilist tegevust kui ka teadmisi nõudvaid ülesandeid. Võistkonnad pidid oskama anda esmaabi, tundma rahvuspühi, organisatsiooniga seotud tähtsamaid isikuid, ilmakaari, hümni, Eesti kaarti ja noorkotkaste vormi. Ühes punktis tuli kateloki kaane sees saada vesi keema kolme tiku ning metsast leitava kuivmaterjali abil.
Mäng kestis 5 tundi ja läbiti umbes 7 km. Peale võistlust oli lõunasöök ning siis külastasime uuesti Kõpu tuletorni.  Üks punkt oli ka matkamängu ajal seal, aga siis pidid kaks poissi jääma alla ülesandeid lahendama ja teised kaks ronisid üles ilmakaari ja vahemaad määrama.
Lõppkokkuvõttes saavutas Võrumaa esindus 10. koha. Tulemused olid väga tasavägised, aga seekord läks siis nii. Peale matkamängu lõppu käisime Ristna rannakaitsepatarei ja Ristna tuletorni juures, vaatasime üle ka kuulsa surfiparadiisi ning Hiiumaa kohaliku külamehe ehitatud puidust Eiffeli torni.
Teise öö veetsime Kärdla Kaitseliidu staabis ning tagasiteed alustasime pühapäeva varahommikul. Saime sõita uhiuue parvlaevaga Tiiu, mis ristiti laupäeval ja tegi meiega oma esimese reisi.
Matkasellid olid nii väsinud, et ei jaksanud enam isegi Haapsalu rongijaama uudistama tulla.
Suurem pildigalerii on siin.